Tuesday, September 30, 2008

Eagle Eye!

Lugn vilodag med en footlong Subway sandwich till lunch!
Passade även på att lira lit NHL 09, torska tyvärr mot Josh med 3-1 i matcher.

På kvällen träffade jag en svensk tjej Annelie som också bor i DC och jobbar som barnflicka och vi var på bio och såg Eagle Eye. Helt okej rulle faktiskt, i samma stuk som born identity filmerna. Kul med lite nya svenska vänner, nu har jag ett gäng här som jag kan prata svenska med, Micke och hans familj, Nicklas, Marcus och Annelie.

Jag håller också på att lära Scott lite svenska, det han har lärt sig hitils är saker han mestadels säger till sin fru: Hur mår du? Ska vi älska? Jag älskar dig, Tack, Bra, Vänster, höger och rakt fram. Han är en duktig elev som har lite svårt med uttalet på vissa ord bara.

Efter bion åkte jag hem och prata med Nicklas i telefon under bilfärden, dom slog New Jersy i dag med 3-2 och Nicklas gjorde 1 ass och Micke 2 ass. Kul att svenskarna försvarar våran ära och heder.

I morgon är det dags för träning igen, och hockeydagarna är roligare än vilodagarna. Kul att träffa lagen och att få träna och coacha dom, vilodagarna blir mer spontana med väldigt lite omväxling.

Hoppas ni har det bra hemma i höstmörkret!

Regards,
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

BMT Classic så gott!!

Du får inte glömma att länka till matchreferaten

http://www.teammaryland.com/news2.php?news_id=110222&lang=

Fredrik Nygren said...

Vad är det på den?, jag kör alltid Salami, Pepporoni och Amerinkansk ost.
Igår provade jag rostbiff men det var inte alls lika gott!

Det där är gammalt! Det är ju Pittsburgh helgen.