Thursday, September 11, 2008

Crazy Chris!


00.19 amerikansk tid och jag ska börja röra mig mot sängen, men jag kan ju inte svika alla trogna läasre innan det.
I dag försov jag mig och kom 10 min försent till Micke, men eftersom jag kör så bra så hann vi till planet i tid. Men sen insåg jag att jag är en rätt dålig förare trots allt. Om någon tycker vi har stora och knepiga vägar i Sverige så säger jag bara, GLÖM DET!
Jag fick panik när jag skulle ut från flygplatsen, jag hittade inte ut. Min GPS dam sa att jag skulle köra in genom tullarna, men där var det kö i ungefär 3 timmar så det var inte ett alternativ. Till slut hittade jag ut med hjälp av Scott i andra änden av telefon. Sen vart det en powernap med lite svensk musik.

Lunch åt jag på Montgomery maal, där jag även köpte 2 skivor och en cafe latte.
I dag hade 97orna egen träning (full ice) och den träningen gick riktigt bra, sen väntade jag på William och skjutsade hem honom och Alex.
Nu på kvällen har jag läst alla papper som spelarna i 96laget skrivit, dom har svarat på frågor om sig själva osv.

Dom flesta hade rätt kloka och seriösa svar.
Men dom svaren jag kommer minnas mest är nog Crazy Chris som skriver följande om sig själv:
I hope to kick the shit out of people and I am excited about the tournaments and away games so I can go to other states and kick the shit out of people in their hometown.

Detta låter ungefär som en kille från någon av de större firmorna i fotbollsvärlden, men icke sa nicke, detta är en 12 årig kille i USA som gillar att tacklas på isen.
Jag hoppas att han gillar att spela hockey också, för det kan vara en fördel om vi ska lyckas vinna några matcher.

Det var nog allt för idag, i morgon har jag inte planerat något på dagen.
Men på kvällen blir det hockey mellan 17-20!

Good Night!
Fredrik Nygren

7 comments:

Anonymous said...

Hej käre svåger!! Shit vad häftigt det verkar! Hur går det med engelskan? Saknar du din svägerska ;o)? Sett några snygga DC-tjejer än?

Ha det så jattebra o fortsatt att skriva! Tjejerna hälsar oxa till Babbo Fed!

Kram S

Anonymous said...

Med CC´s inställning så kommer han gå långt...

...i amerikansk fotboll.

Anonymous said...

Vad är det för väder där borta i DC? Här hemma är det tokhöst... Satt på Råsunda igår kväll i stor regnkappa & mössa och såg Sverige peta in två baljor mot Ungern trots dåligt spel.. Forza!

Anonymous said...

FAN VA IMPAD JAG BLIR PÅ DEJ FREDDE
EGEN BLOG O ALLT,STÄLL NU INTE TILL MED NÅGON FÖRÄLDRATURBO,Å DU SKAFFA EN SKAPLIG KARETA ,FÖR JAG VILL INTE HA NÅGRA NATTLIGA SAMTAL OM, BILAR.
MVH KAP KAOS.

Fredrik Nygren said...

Okej, nu får jag svara en i taget ;)

Sandra:
Engelskan går bra, över förväntan faktiskt, och det känns som att jag blir säkráre för varje dag! Inga snygga damer än, men jag och Nicklas ska försöka jobba på det ;)

Grannen: Thats true, men jag hoppas han blir bra på isen med!

Robbo: Bra väder, som svensk sommar, shorts och T-shirt till sen kväll.

Björne:
Kul att du läser, jag ska försöka ta det lungt på turbo sidan, försöker agera som dig, hård och distinkt! ;)
Just nu kör jag Michaels bil så det bör vara lugnt!

Fortsätt kommentera allihop, thats is fun!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.