Saturday, September 13, 2008

Maggie!


Andra hockeyfria dagen sen jag kom hit, det vart en lugn dag!
Jag startade med en Latte på Starbucks å sen åkte jag till Montgomery Mall och köpte 2 tshirts. Sen hem till huset och lekte lite med familjens hund Maggie.

Sen satte jag igång med ett frågeformulär till spelarna, det handlade om lagsammanhållning och laget före jaget. Jag började med lite info om detta och min syn på det hela. Sen var det ungefär 6 frågor om hur man skulle vinna matcher och vad som krävdes av en lagkapten mm.

Sen var det dags att rättstava det och jag märkte med hjälp av Wendi att Engelskan skiljer sig mycket från Svenskan gällande grammatik.
Vi satt i en halvtimme och skulle översätta följande till en bra mening:
Individen är beroende av att de andra spelarna i laget utvecklas och går framåt då de spelar matcher tillsammans och vill ha en så hög nivå som möjligt på träningarna.

Till slut fick vi till det och jag planerar att ge formuläret till spelarna i morgon.

Sen spelade jag lite NHL 08 på Playstation 3 med Jordy och fick storstryk i första matchen då han var Boston och jag Caps. I andra matchen var jag Djurgårn och han Södertälje och då vann jag så klart. Sista och avgörande matchen blev mellan Sverige (jag) och Ryssland. Det stod 2-0 till honom 10 min in i sista perioden.
När det var 2 sek kvar av matchen leder han med 2-1 och Öhlund petar in kviteringen från bakom målet, den studsar på målvaktens skridsko och in.
Sudden 0-0, straffar han vinner.

Sen vart med middag på en grymt bra Kina resturang, jag åt biff och kyckling tillsammans med ris och nudlar, riktigt gott!

Prata med Micke nyss, han var på väg hem igen, så vi får se om jag ska plocka upp honom på flygplatsen ikväll!

Have a nice weekend!
Fredrik Nygren

4 comments:

Anonymous said...

Dina två senaste rubriker heter likadant som våra husdjur.
:)

Anonymous said...

Ha en trevlig helg du med:D

Fredrik Nygren said...

Haha katterna! :)

Joppe, lycka till mot GIK!

Anonymous said...

Ar Maggie en minibulldog?!

Kan man na dig pa telefon nagonstans?

Tjejerna blir kalasade av Bjorne o farmor sa vi har en barnfri kvall hemma! Din underbara bror har oppnat rodvinsflas o flaskfilegrytan star o puttrar..

Aik-goteborg 0-0 :o(

Massor av kramar fran oss