Friday, September 12, 2008

Tyson!

Sovmorgon, It could be so nice sometimes!
Sen åkte jag och plockade upp Benko, som börjar sin nya skola i morgon.
Vi åkte till Tysons Corner Mall och åt lunch och shoppade lite, idag köpte jag en T-shirt och en skiva. Sen lärde jag honom dricka Caffe latte på Starbucks, nåt som är så gott där är caramell syrap i latten.

Sen var det dags för kvällens träningar, 96orna var först ut och vi starta med lite skridskor, mest snabbhet i sidled i form av översteg mm. Sen lite spelövningar som dom vart bättre och bättre på. Jag försöker få dom att spela in pucken i anfallszon mer än att dumpa den som är rätt vanligt här.

Jag frågade även Crazy Chris idag på isen inför alla andra i laget om han gillade att spela hockey?
- Yeah I do, sa han då.
- Ok, because I thought you only liked to hit and kill people, sa jag då!
Då skratta han bara.

97orna var direkt efter och vi starta med lite balansövningar, och sen liknande spelövningar som 96 med mycket 3 mot 3. 97orna ser riktigt bra ut och i helgen har vi 3 matcher. Första på Lördag förmiddag är mot little Flyers som är Philladelphias ungdomslag, dom ska tydligen vara riktigt bra. Det ska bli kul att få stå i ett bås och coacha igen.

Vädret här är grymt, nästan för varmt!
Jag går i T-shirt och shorts hela dagarna, hörde att ni hade höst hemma i Sverige redan, och eftersom jag gillar hösten så är jag lite avundsjuk!

I morgon är det en hockeyfri dag, så vi får se vad jag hittar på.

Ska försöka ta lite fler kort härifrån också så bloggen blir mer levande!

Miss you my familly and friends!

See ya!
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Haha. Crazy Chris är min nya idol!! Och du så klart som gör en grym blogg! Bra idé att lägga in fler bilder - men du kanske avvaktar resultat från timmarna i gymmet först ;)
Saknar dig också!