Monday, September 22, 2008

En helg i Pittsburgh!


Hemma igen efter en helg i Pittsburgh, jag Alex oxh Camilla åkte upp 06.45 i Lördags morse. Resan gick bra och Camilla körde hela vägen, det var fina landskap på vägen dit. Det kändes som att staden låg väldigt högt över vattnet då man fick lock för öronen ett antal gånger på vägen.

Första matchen var med 96orna som mötte Pittsburgh Hornets 3 gånger denna helg och min första match med detta lag slutade 3-3. Vi hade lednigen men med 50 sek kvar så gjorde Hornets 3-3.

Direkt in i bilen och iväg till 97 matchen som mötte Pittsburgh Amteurs som hade A-lagets pingviner på tröjorna. Vi körde över dom och vann med 5-1.
97 laget spelar väldigt fysikt och på gränsen till regelfel hela tiden, så vi spenderar väldigt mycket tid i utvisiningsbåset. Jag säger, show me some Swedish Steel!

Efter denna match bar det av till 96orna igen som mötte samma lag, denna match spelade vi bättre än första och var det bättre laget. Men med 3 minuter kvar ledde Hornets med 5-4, vi kvitterade snabbt och fick ett 5-3 läge sista 2 minuterna. Tyvärr kom vi inte närmare än en stolpträff så matchen slutade 5-5.

Efter det tillbaka till 97orna och match igen mot Pingvins, det tog ca 40 min att köra mellan rinkarna så det vart mycket tid i bilen. Till denna match kom jag när det hade gott halva och vi låg under med 2 mål och lyckades aldrig komma närmare. Så min första förlust här borta var ett faktum, Torsk 4-6. Även om jag inte var med hela matchen så jag vet inte om det räknas!

Sen var det lite Pizza på hotellet och sen en välbehövlig sömn.

I morse hade 96orna sin 3e match mot Hornets och med en ny uttagen lagkapten i ryggen lyckades Team Maryland vinna med 4-1. Så min första vinst med 96 laget var ett faktum. Den nya kaptenen har ett svenskt namn, Jack Olson!

Till nästa 97 match kom jag med 7 minuter kvar och lyckades aldrig vända den till vår fördel, vi förlorade med 5-4 mot Pittsburgh Avatiors.

2 timmar senare var det dags igen mot samma motstånd och med lite mental träning och en hård uppvärmning slog vi samma lag med 3-1!

Så helgens statistik blir då: 3 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster.

Sen åkte vi hem igen och åt på Subway på vägen!

Sen spelade jag lite biljard med William medans Nicklas och Micke spelade pingis, Micke vann tror jag.

Till sist en liten bonus då jag inte skrev till er igår, på dagens bild som är 96 laget så ser vi en kille som märker ut sig mer än dom andra genom att sträcka upp armarna i luften.
Vem kan det vara?
Lämna svar i komentarer, första rätta svaret vinner äran!

Sov gott allesammans!
Fredrik Nygren

7 comments:

Anonymous said...

hahah jag tror att det är chris ! :)

Anonymous said...

Kusin... Du kan ju inte lägga ut svaret på facebook :P Hoppas allt är grymt bra med dig :)

Anonymous said...

det måste ju bara vara Crazy Chris!

Anonymous said...

varför är varken wivvi eller alex med på bilden?

Fredrik Nygren said...

Tarnan du vann!!

Kusin, jag mar bra! Hur har ni det?

Michelle, Alex spelar med 97orna och William med 95orna.

Anonymous said...

jaha :) . hälsa alla.. Hoppas du trivs!

Anonymous said...

Tja Fredde verkar bra där nere.

Hör av dig

Matte G