Friday, September 5, 2008

Damkronorna?


Sista dagen i lägenheten!
Hjälp, ska jag verkligen flytta?
Så var känslan i morse när jag klev upp ur sängen.
Sen bar det av till Visättra för ett sista ispass i Sverige, sen vart det en sen lunch med familjen Folke på Robbans.

Sista rycket i packning och städningen gick bra och 17.45 lämnade jag över mina nycklar till Maria, med risk för att bli tjatig så kändes det konstigt att lämna över sitt hem till någon annan, men sånt får man väl lära sig leva med.
På kvällen vart det en 3-rätters middag med Klasen och Hardy inne i stan.
Förrätt: Jumbo kräftor (Som bara Linus åt av)
Huvudrätt: Kycklingbröst med potaispure med majs och lök. (Var riktigt gott)
Efterrätt: Cheesecake (Som Linus åt mest av, han fick Hardys och halva min)
Viktigt med kolhydrater när man spelar i elitserien!

Var trevligt att få gå ut och äta som en liten avskedsmåltid, känns tråkigt att man inte kommer träffa sina vänner och familj på länge.

Kom även på att jag troligen kommer missa Leiahs första skridskoskär, jag köpte nämligen ett par hockeyrör till henne förra året, men efterssom dom var lite stora och att bror min inte tog med henne till någon is så borde hon få åka i vinter. En framtida landslagsstjärna i damkronorna?

I morgon ska jag försöka packa om mitt bagage så att det inte överstiger maxvikten som det tyvärr gör nu. Sen måste jag fixa lite småsaker, snart bara en dag kvar!

Natti natti!
Fredrik Nygren

No comments: