Sunday, September 28, 2008

3 perioder!


Nu är jag hemma igen från Oaks och helgen har varit ok.
Jag fortsätter där jag slutade i Fredags kväll, efter kaffet vart det en tripp in till stan och lite party med några skapliga lirare. Första gången jag har varit ute sen jag kom hit så det var en trevlig kväll.

Lördag morgon kl 10.30 bar det av till Oaks, 3 timmar bilfärd med Scott, Jordy, Austin och Jake. Sen var det dags för match mot Valley Forge, denna helg hade 96orna 2 Leauge Games mot dem och Leuge games är viktiga!

Vi började riktigt bra i första matchen och hade en 4-1 ledning inför 3e perioden, det kändes bra och jag manade på spelarna hela tiden. Efter 4 minuter i 3e så gör dom 2-4 på ett billigt skott från blå, strax efter det får vi en utvisning (CC) och dom gör 3-4 helt plötsligt börjar laget agera väldigt passivt och nervöst ute på isen och dom gör 4-4. Då kommer min Time Out och jag försöker väcka liv i dom igen genom att gå ner på 2 femmor, men inget händer och dom gör både 5-4 och 6-4 på 2 frilägen. Det blir även slutresultatet, besviken och ganska tom i kroppen pratar jag med dom efter och försöker få fram vad som gick fel. Det framkommer rätt tydligt att dom blev stressade vid 2-4 och 3-4 målen. Jag gillar inte att förlora och helst inte när man leder med 4-1. Så jag hade lite svårare att sova i natt än andra nätter.

I morse var det dags för en ny match med nya möjligheter mot samma motstånd, vi börjar även dagens match riktigt bra men sätter tyvärr inte våra chanser.
Inför 3e perioden står det 1-0 till oss men med stor medsmak, vi var mycke bättre än motståndet. Men sen i 3e perioden händer det igen, samma sak som igår.
Vi blire stressade och nervösa, räddslan att förlora tar över viljan att vinna så vi åker på ett baklänges mål i boxplay. Men då kliver Logan fram och passar till en fri Bogan som sätter dit 2-1 med 7 minuter kvar, viktigt mål!
Efter målet tar jag Time Out och beordrar vänsterbackarna att spela Libero, ett lyckat drag och dom får inga fler farligheter, sista minuten tar dom ut målvakten och vi gör 3-1 i tom kasse. Skön vinst och viktig för självförtroendet, men vi måste bli bättre i 3e perioden.

97 hade en Leuge gam och en träningsmatch denna helg som jag tyvärr missade, många föräldrar där var tydligen besvikna på att jag inte var där, men svårt att vara på 2 ställen samtidigt. Dom förlorade sin Leuge Game och spelade tydligen riktigt dåligt. I träningsmatchen var Micke med och hjälpte Andre på bänken och då gick det bättre, vinst 7-5.

Spännande resultat från 94 hockeyn hemma i Stockholm!
Grattis D/E som vann 24 timmars cupen i Flemingsberg och Aik som vann Nackas träningscup.

Kul i mina ögon att mina gamla lag Stockan och Flempan kom 2a och 3a i Flemingsberg, starkt jobbat.

I går kväll såg jag även, What happens in Vegas men missade slutet då jag somnade in för en stund. Någon som kan berätta hur den slutar?

God kväll!
Fredrik Nygren

7 comments:

Anonymous said...

härligt med en vinst alla fall.
synd bara tt ni inte lyckades hålla eran ledning i första matchen !

Anonymous said...

Kul med bra spel! Men trist med tredjeperiodsspöket... Men det kommer garanterat en klok tränare från Svedala få ordning på :)
Hur är det annars med de amerikanska rinkarna? Blir det stor skillnd i spel och taktik?

Anonymous said...

Tja Fredrik när du kommer hem till sverige måste du komma hem till mig och spela nhl 09
lill Hartmann

Anonymous said...

Kul med en vinst, synd att ni torskade första. Hoppas du har det bar där borta och lycka till i fortsättningen!
Kim, Flemingsbergs IK

Fredrik Nygren said...

Bobby: Det blir roligare hockey på mindre rinkar! Smäller mer och går snabbare.

Kim, Tackar, kul att du läser :)

Sebban, Det gör jag!

Tärnan, Vi skulle behövt en stabil back med nummer 5!

Anonymous said...

hahaha den var bra ;)

Anonymous said...

Oj oj, torska tredje perioden är väl kanske ett tecken på dålig försesse?
Kanske får gå ut och jogga lite med boysen, få upp flåset och den mentala orken.