Wednesday, September 10, 2008

Done!


Så var första träningspasset avklarat, det gick bra och alla verkade nöjda och glada. Dan och Jason sa till mig före träningen att detta var min enda chans, hade jag gjort en dålig träning så hade jag vart en dålig coach resten av tiden här och en bra träning hade resulterat i det motsatta.

Annars vart det en väldigt lugn dag, passa på att gymma lite, måste ju nästan det när jag har ett gym 5 meter utanför min dörr som ropar, TRÄNA du ser otränad ut.
Så jag ska försöka göra det på mornarna, dock inte i morgon då jag ska hämta upp Mike 06.45 och köra honom till flygplatsen. Jag lånar hans bil nu denna vecka, men i morgon får jag min egen.

På isen hade jag båda lagen samtidigt och det var ungefär 40 spelare på isen, men jag körde hårt med dom ändå och dom såg riktigt trötta ut efter. Det första jag sa till dom var att jag var med på tryouten i våras och valde dom spelare som var här, så därför vill jag veta om dom vill vara kvar i laget eller inte, om dom vill det så är det bäst att dom jobbar hårt!

Sen berätta jag att jag kommer utse kaptener i laget om några veckor, så jag vill se deras bästa sida från och med nu. Rätt skönt med ett nytt lag när alla har en chans att starta från noll och jag har inga gamla prestaioner att gå på.

I morgon blir det som sagt skjutsning, ny bil och sen träning med bara 97orna.
Lättare att jobba med ett lag i taget!

Bloggen slog även nytt rekord idag, med 139 besökare på en dag.
Tack alla som läser, utan er så skulle jag inte skriva!
Jag har även fått ett amerikanskt nummer och ni som vill ha det kan maila mig på:
Nygrenhockey@gmail.com

See you my friends!
Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

Faaan va kul att det gick bra på första träningen !
Nu ska jag dra till skolan snart..
Ciao !!

Anonymous said...

Vad kul att det gick bra på den första träningen, men jag kunde inte tänka mig någonting annat :) Kram /Sofie

Anonymous said...

Det var ingen dålig press dom satte på sin nya tränare - "går det inte bra idag så är det kört resten av säsongen..." skönt att du levererade! Tror du kommer göra en grym säsong!