Saturday, September 20, 2008

NHL 09


I dag vaknade jag som vanligt vid 10 tiden och åkte till Starbucks och åt en macka, drack vatten och en VANLIG kaffe. Thomas har skrämt mig på bloggen och säger att en latte innehåller 500 kalorier. Måste kolla upp det, om det stämmer så får jag fortsätta med vanligt kaffe! Om inte Latte med skimmilk är nyttigare förstås.
Jag passade även på att jobba lite under Starbucks besöket, jag läste svaren på min frågeformulär till spelarna, för att välja en kapten.
Sista frågan i formuläret löd:
Name 1 or 2 players in the Team who you think have the right qualties to be a good captain?
På denna fråga svarade alla C.C!
Nej nu ljög jag, det var blandade svar, men majoriteten tyckte den spelare som även jag tycker har bäst egenskaper.
Så det är positivt!

Sen vart det Kabob till lunch som är en en grekisk rätt med ris och satziki, den var sådär.

På kvällen är jag hemma igen och ska packa för i morgon bitti, 06.45 åker vi till Pittsburgh, jag Camilla och Alex åker tillsammans.

Jag träffade även Christian idag som är en svenk tränare i vår sammarbets klubb, Montgomery Hockey. Han ska passa hunden i helgen som jag har passat 2 dagar. Sen tar jag över igen, Måndag till Onsdag.

På kvällen har jag även spelat NHL 09 med Jordy, han vann tyvärr 3 av 3 matcher, men det var lite svårare än 08. Jag övertygade Jordy att vi skulle spela en match med svenska lag så jag kunde få se Linus debut i Tv-spels sammanhang.
Döm av min förvåning när nr 86 i SSK åker ut på isen. En högerfattad spelare, vänta nu högerfattad?
Han är ju för fasiken leftare, hur kan EA Sports missa vinkel på en av Elitseriens bästa spelare?
Helt sjukt!
Ska säga åt Linus att stämma dom!

Nu ska jag packa!

Får se om jag hinner blogga något i helgen, jag hoppas det.
Annars blir det en längre utvärdering av hela helgen på Söndag kväll!

På dagens bild ser ni min nya Maryland hood, som jag är ruggit nöjd med!

Have a nice day!
Fredrik Nygren

5 comments:

Thomas Ahlerup said...

Tja Fredde, jag bara skojade lite en vanlig mellanstor latte gjord på baristamjölk innehåller ca 200 kalorier, men jag vet hur stora Starbucks är + att du säkert tuggar i dig något annat smarrigt så det blir nog lätt 400 - 500 kal per besök. Men du tränar väl så hårt ändå så tvättbrädan är väl snart fulländad i alla fall. Sköt om dig, snygg tröja/ T

Anonymous said...

Hej Fredde,
Birgit här. Mamma och jag har varit ute och plockat svamp men hon ser ju så illa så vilken tur att jag är med! Du ska vara föriktig med Latten men med skimmed milk fungerar det bra. Hoppas att laget gör bra ifrån sig!
Kramar
Birgit
PS Om Linnea läser det här så är det alltså Birgitta dvs. mamma

Anonymous said...

Hej Fredde,
tyvärr torskade frölunda igen mot linköping! Dom kommer igen, får man hoppas! Lycka till under helgen! Coach 2

Anonymous said...

schyyst hood ! :)

Fredrik Nygren said...

Thomas, okej så då kan ja fortsätta dricka det :)

Birgit: kul att du läser, vilken tur att du tar hand om mamsen.
Kör alltid skimmed milk! Ha det bra!