Monday, September 15, 2008

Good Coach!


07.30 kom Micke in i Movie Theatern hemma hos honom.
- Va gör du? Ni måste ju åka nu!
Klockan var ställd på 07.20 men ringde aldrig, jag och Alex kasta i oss frukost och åkte till hallen 10 min sena för uppvärmningen.

Idag var vi ett helt annat lag än sista matchen igår och vi körde över Suffolk (Som jag inte hade namnet på igår) matchen slutade 10-6. Alex gjorde 4a mål och spelade riktigt bra idag med O´neill och McPhee (Caps GM)JR.

Sen var det träning med 96orna som jag fick skälla mycket på idag, vi gjorde lite svårare övningar med mycket timing och tänka än dom är vana vid, men efter ett tag såg det bättre ut.

På kvällen har det mest blivit PS3 och NHL 08, är kul som fasíken på en bioduk och jag blir bättre och bättre, mötte Jordy idag och ledde med 3-0 men tappade det och förlorade på straffar i slutet.

Har nästan lärt mg namnen på alla spelare i båda lagen nu också, så mycket bekvämare när man vet vad alla heter. Föräldrarna i 97orna var nöjda med helgens resultat och sa: -Good Coach, så fort jag gick förbi någon.
Vi som se om dom vänder kappan efter vinden, om det skulle gå trögare!

Nu ska ja kolla en film och sen sova lite, i morgon är det en hockeyfri dag och jag får se vad jag hittar på, inget bestämt!
Nästa helg åker vi till Pittsburgh med båda lagen, det kan bli riktigt kul!

Happy Monday!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Kul att ni vinner! Heja coach Nygren!!

puss o kram svägerskan

Anonymous said...

Shit vad gött med tre raka segrar! Måste vara smått overklig känsla att möta mini-flyers och pittsburgh mfl NHL-lag. Som mighty ducks fast på riktigt... Börjar också bli orolig för att du kommer krossa mig i NHL08 när du kommer hem!