Friday, September 5, 2008

På högre höjder!

Så var det dags, väskorna väger ganska exakt 23kg styck och jag känner mig fullpackad och redo, eller nej inte riktigt redo.
Nu börjar nervositeten smyga sig på och jag hoppas jag kan sova i natt, känns läskigt, roligt, spännande, utmanande, sorgligt, vemodigt, nervöst, oroligt och väldigt främmande.

10.30 ska jag möta Benko och 12.40 går planet, mellan landning i London och framme i Washington 19.59 Amerikansk tid och dom ligger 6 timmar efter oss tidsmässigt.
Dagens fråga blir då: Vad är totala restiden? (Svara i kommentarer!)

Idag hann jag avnjuta en trevlig lunch i kaknästornet tillsammans med Pappa, Robban och Sandra. En mysig avskedslunch högt över stan med grym utsikt, tror det var första gången jag var i kaknästornet och jag fick nästan lite svindel.

Jag fick även höra i dag att jag har stavat fel i bloggen vid ett antal tillfällen, dom orden som jag missat är: Enda, som jag har stavat med Ä, och detta leder till att jag syftar på människans bakdel istället för den enda. Andra ordet var min brorsdotters namn Leiah som jag har råkat stava Leaih vid något tillfälle, det sistnämnda beror nog mest på slarv i tangenttryckningen, för jag vet ju hur hon stavas.

Pratade även med Jani idag, som jag nog har kännt i drygt 20 år. Vi han tyvärr inte ses något innan jag åker, men jag får hoppas att han kommer och hälsar på.

Idag ordnade jag även presenter till familjen i USA, mamma stod för det mesta och pappa bidrog med 2 snygga Sverige T-shirts till sönerna, dom får även lite svenskt godis.

Känns som att man lämnar allt nu, men det är ju trots allt bara ett hav emellan er och mig, och med dagens teknik så är det ju lätt att maila, ringa, smsa och framförallt hälsa på!
Så var inte rädda för att höra av er!

När solen går upp är jag långt härifrån, så jag håller huuvdet kallt!
Fredrik Nygren

8 comments:

Anonymous said...

Fan fredde vi kommer sakna dig här hemma i sverige !

Fredrik Nygren said...

Ja kommer sakna er här hemma också. Men vi ses snart igen!

Anonymous said...

Frede! 13 timmar och 19 minuter får du hålla på tills du e framme..
Kör hårt over there. T94

Hedwall Väsby

Fredrik Nygren said...

Härligt Björn!
Du var snabbast, och vinner en weekend till Washington! ;)

Vi ses!

Anonymous said...

Vi tänkte på dig ganska exakt 12.40 idag och sa att nu lyfter Fredde - hoppas flyget går fint och ha det så grymt kul där borta!!

kramar från oss

Thomas Ahlerup said...

Kul att du är framme King Fred. Som det ser ut kommer jag till NY mitten av nov, jag bokar flyg via WDC för att hälsa på. Ha det kanonbra. Ahlerup. Rutan hälsar oxå. Glöm inte att du skall maila dina kontaktuppgifter :-)

Fredrik Nygren said...

Jag hoppas ni passar min lgnhet med jamna mellanrum ocksa! :)

Skot om er!

Fredrik Nygren said...

Thomas, jag far min mobil i morn sa jag skickar numret!
Halsa tillbaks! :)