Tuesday, September 9, 2008

Fruktsallad!


En lång dag är snart slut.

Det började med att jag och Scott åkte och skulle kolla om jag kunde få ett körkort och det bör jag få om en månad, tills vidare använder jag mitt svenska. Sen öppnade vi ett bankkonto till mig, drack kaffe på Starbucks (Så bra kaffe), fixade mobil och trådlöst internet via usb. Jag har ännu inte aktiverat mobilen eller fått igång internet, men jag skriver på min data och lägger in det på deras med hjälp av usb minne.

Sen ringde Michael och det var dags att träffa honom, han ville att jag skulle köra lite drills med honom på is, så I 2 timmar tränare jag honom och Alex. Sen vart jag och Alex hungriga så vi åkte och åt lunch men Micke var kvar på isen en timme själv, snacka om inre drivkraft.

Han vet vad som krävs för att bli bäst och tränar riktigt hårt.

Inte många spelare som har samma glöd och motivation när det gäller träning som honom.


Sen åkte vi hem till dom och Micke och han lagade middag, grillat kött med bakad potais, riktigt gott.

Till efterrätt åt vi fruktsallad med glass, nästan ännu godare än huvudrätten.

Det var trevligt att få träffa Micke och hans familj igen, Bäckis och hans mamma var också förbi och det vart en mysig kväll I Potomac.


I morgon ska vi fixa en bil till mig förhoppningsvis, det kommer bli skönt att kunna ta sig vart man vill själv. I morgon har jag även första träningen med mina lag, det kommer bli kul och spännande.


Godmorgon alla svenskar, nu ska jag gå och lägga mig!

Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Får se om det blir lika bra tennismatcher mellan dig o bäckis som det blev mellan Federer och Nadal ;)

Anonymous said...

Tja

Verkar gott

Häls

Matte o Timpa