Thursday, October 1, 2009

Gul hjälm på Gandalf!


En av mina närmaste vänner Linus Klasen måste vara en av Sveriges roligaste människor, eller i allafall en av de roligaste hockeyspelarna. Eller vad sägs om följande kommentar: - Jag tänker inte åka runt med en gul hjälm som någon jävla Gandalf i "Sagan om ringen".

För det första förstår jag inte vad han får Gandalf ifrån och för det andra vad en gul hjälm har med honom att göra. Den enda kopplingen jag kan göra är att Gandalf är Grå och blir sedan vit och genom sin skarpa färg blir väldigt lätt och tydlig att skåda. Han syns väldigt bra när hans vita färg lyser runt honom. Jag antar att det är detta Linus tänker på, för någon annan jämförelse kan jag absolut inte se.

En annan vän Olle, hade en väldigt dålig förklaring på det hela och menade att Gandalf syntes när han hade ringen. Då frågade jag Olle om han verkligen hade sett filmen och det hade han ju, men för väldigt länge sen. Jag förklarade att Gandalf aldrig har ringen och att den dessutom gör folk osynliga.

Jag ska komma ihåg att fråga Linus om detta nästa gång vi pratar, men ett gott skratt fick jag i alla fall. Hela artikeln går att läsa här: http://hockey.expressen.se/elitserien/1.1725848/ssk-s-stjarna-vagrar-spela-i-gula-hjalmen

Träningen i kväll var med 97 laget som gör sig redo för Silverstick som är en väldigt stor tunering i USA. Laget känns revansch suget efter helgens 2 förluster och var laddade på kvällens träning. Vi jobbade med mycket tävlingar och tävlingsmoment i 1-1 situationer. Jag sa åt dom att dom måste bli mer tävlingsinriktade för att vinna jämna matcher och inte vika ner sig.

Efter detta jobbade vi mycket 5-5 med uppspel och forechecking, det såg bättre och bättre ut.

Sedan höll jag även ett teknik pass med Team 96 som jag tränade förra året. Vi jobbade med passningar i 60 minuter. Passningar ur olika moment och vinklar, svåra passningar och lättare passningar.

Hey Hey Gandalf the Grey!
Fredrik Nygren

4 comments:

Emma said...

Det va precis så han menade, att Gandalf sticker ut med sitt vita hår!! :o) hihi han e fööör skön!

Fredrik Nygren said...
This comment has been removed by the author.
Fredrik Nygren said...

Det var ju det jag tänkte! Hoppas ni har det riktigt bra!

Thomas Ahlerup said...

Det är ju bättre att vara gandalf än en j-kla Orch iaf

:-)