Thursday, October 8, 2009

Vändningar och svängar!

I dag hade jag ett ispass med mina homeschool elever. Vi jobbade mycket med avslut och skott från olika vinklar. Även mycket vändningar och svängar i anfallszon, det flöt på riktigt bra tills den ena kände av sina smärtande ben och den andre fick väldigt ont i magen. Så den sista kvarten vart väldigt lugn och stillastående.

Pratade även lite med Dick Axelsson i dag som spelar i Detroits faramalag, han har bara hunnit spela en match så här långt där han gjorde ett mål och en assist. På lördag är det match igen mot Torontos farmalag. Dick som har haft oturen med sig under sista tiden var skadad under Detroits training camp och hann inte visa upp sig för Detroit Red Wings. I dag på träningen ska han upp pekfingret på en skridsko och fick sy 4a stygn. Jag hoppas att han kan köra på som vanligt så snart som möjligt.

På kvällen hade jag ett ispass med 98 laget som gick väldigt bra, vi startade med skinny som är en flow övning där vi spelar 5 mot 5 i en zon och byter efter att ett lag spelat ut pucken. En väldigt bra övning att träna allt möjligt i spelet, som försvars och anfallsspel.

Sedan nötte vi olika teknik övningar i 40 minuter, Jason kom på isen och körde 2 övningar i slutet. Efter detta så åkte han och jag till PF Changs och hade en grymt god middag. Han hade på sin träning blivit sur på spelarna och låtit dem slagits framför målet. Det var blod, svett och tårar på isen efter passet. En spelare slog till och med av sin tand.

God Natt!
Fredrik Nygren

No comments: