Wednesday, October 28, 2009

Vintertid i Sverige!

Jag hade ingen aning om att Sverige i Söndags gick över till vintertid, ni har ju inte talat om det för mig. Så 13.00 lokal tid satte jag på sportradion och väntade på DIF Skellefteå, men det var ju tyst. Så då tittade jag efter och märkte det ovanstående, därför var jag tvungen att vänta ytterligare en timme till matchen började och då hann jag bara lyssna 10 minuter innan jag var tvungen att åka till träningen med WJ. Slutresultatet vill jag inte diskutera tack.

Träningen med WJ (High School) gick rätt bra i dag, som vanlig körde jag mycket teknik med dom, och i dag var det på en nivå där ytterst ett fåtal spelare kunde utföra övningarna. Så därför gick jag över till lite lättare teknik som även innehöll skott på målvakterna. Sedan var det lite backchecking övningar innan vi avslutade med smålagsspel.

På Fredag spelar vi första matchen som är en träningsmatch innan serien börjar veckan därpå.

Sedan begav jag mig till Montgomery mall för en latte och lite shopping, det vart en t-shirt från A&F och ett par nya skor från Zara.

Direkt därefter så åkte jag till Rockville för träning med båda TM lagen, många är sjuka i influensan så det var en relativt liten grupp på plats. Vi började med fys där vi körde olika styrke och snabbhets övningar med medicin bollar. Spelarna jobbade på bra och såg laddade ut för isen. Under ispasset jobbade vi med 5 stationer som innehöll, 1-1, Skott block, Kamp, 2-0, Teknik och skott. Det gick ganska bra, men jag var tvungen att ta upp det gamla ordspråket "Det finns 3 olika typer av hockeyspelare",

1. Dom som kommer på träningarna,

2. Dom som kommer på alla träningar och gör sitt bästa,

3. Dom som kommer på alla träningar och gör sitt bästa samt tränar på egen hand.

Det är bara nummer 3 som kan gå riktigt långt.

Efter detta jobbade de på lite bättre, det är så underbart att se de få spelarna som man aldrig behöver påminna, utan de bara kör på för att de älskar det. Men lika jobbigt och energi krävande kan det vara att se och behöva säga till dom i den andra änden som aldrig gör sitt bästa när tränaren vänder på huvudet, dessa frågar jag varför dom är där.

Nu är det dags att sova snart och ladda för DIFs ödematch mot Helsingborg i morgon, klockan 2 efterssom Sverige har vintertid!
Fredrik Nygren


No comments: