Saturday, October 24, 2009

Bra match av Michael!

I dag vaknade jag oc kände mig hängig och nästan lite sjuk, jag vet inte om jag är på väg att bli förkyld. Men jag passade i alla fall på att ta vaccin mot influensan, för att väldigt många personer har fått den här nu så det är inget kul att bli sjuk. Dock är vaccinet inte emot svininfluensan, detta vaccin beräknas att komma om några veckor.

Det var även en kortare jogging runda på shcemat så det var bara att tvinga sig ut och springa 3-4 km. Väldigt skönt efter, men tungt under själva löpningen. Men det är så vackert utomhus med alla löven på träden och marken, så man får lite extra energi av detta.

På kvällen åkte jag hem till Bob och Pam för att se Mickes första match i Grand Rapids. Michael som inte har spelat match sen i Aprill såg riktigt bra ut och svarade för 3 assist. Vi var väldigt glada för hans skull. Han ringde även mig efter matchen och berättade att han snabbt vart trött i benen och var tvungen att hålla korta byten, men han var rätt nöjd med sin insats. De andra svenskarna var Dick som såg riktigt taggad ut innan han var tvungen att utgå efter en period med en eventuell magsjukdom. Rittola som spelade bra i dag, och Daniel Larsson som såg lite darrig ut i målet, men gjorde ett par riktigt bra räddningar.

I morgon är det dags för DIF Fotbolls totala ödematch och deras sista livlina i kampen om ett nytt allsvenskt kontrakt. Sedan bär det av till Nort Jersey för min del.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: