Monday, October 12, 2009

Fröken Julie!

Så nu ska jag sammanfatta min helg för alla härliga läsare. Förra året ville folk höra mer om hockeyn och i år så vill folk höra mer om livet utanför hockeyn. Jag ska försöka förbättra mig lite och få med både och, men ser gärna mer feedback!

Jag är nyss hemkommern från min match med "Rebels" som vi förlorade med 14-4, vi spelade mot seriens bästa lag som i stort sätt består av gamla duktiga College spelare. Själv hade jag en bra match och låg bakom alla våra 4 mål, med 3 mål och 1 assist och är uppe på 15 poäng på 4 matcher. Det kändes bra i benen och jag har verkligen förbättrat min kondition, men det är väldigt frustrerande att förlora så stort när skotten slutar 32-32. Det är verkligen kul att spela igen och det får mig att slappna av mentalt och släppa vardagens problem och bekymmer. För 2 timmar får jag fokusera bara på detta och göra det bra, det känns som att jag är på en hög Div.3 nivå i Sverige just nu, inte jätte bra men bra efterssom jag inte spelat på ett par år.

Annars hade jag ett möte med 2 upprörda föräldrar i dag som tog lite på krafterna efter våran tredje match med 97orna mot Carolina JR Hurricanes som vi vann med 6-2. Så 97orna vann 3 av 3 matcher denna helg medan 98orna vann 1 och förlorade 3.

I fredags kväll var jag och Drew ute och åt och hade väldigt trevligt på en resturang i Rockville och i går kväll var jag på en Bar Mitzva hos en spelare i 96 laget som jag tränade förra året. 2 lyckade och trevliga kvällar med andra ord.

I morgon är det dags för min första Caps match i år på Verizon Center när dom möter Odouyas Devils. Efter den matchen har jag en till egen match då vi vart tvunga att spela en av våra lig matcher på en Måndag, annars är det alltid Söndags kvällar som gäller. På dagen ska jag försöka vila upp mig efter en lång och tuff helg, både fysiskt och mentalt.

Nu startade "Fröken Julie" med Björn Afzeliuz på iPoden i bakgrunden och det väcker gamla minnen.

Vi ses mina vänner!
Fredrik Nygren

No comments: