Friday, October 30, 2009

Tankar inför Söndagen!

I dag fotades aiks fyllo Dulee Johnson med sm bucklan i handen för Aftonbladet och sa att den här hemma här i Stockholm. Det har skett 2 misstag med denna fotografering, för det första hör inte aik hemma i Stockholm utan i Solna och det andra är att ta i pokalen innan du vunnit den. Det finns en legend om Stanley Cup, att du inte ska röra den om du inte vunnit den om du nuddar den så kommer du aldrig att vinna den. Förhoppningsvis fungerar detta lite med Lennart Johanssons pokal också. Jag har hållt i Lennarts pokal men valde att avstå från att nudda Stanley Cup när jag hade chansen.

Det vore så himla skönt om DIF vann mot Kalmar på Söndag och Göteborg samtidigt vinner mot aik och snuvar dem på guldet. Vissa Djurgårdare väljer en Göteborg vinst före en DIF vinst för att det värsta är om aik vinner enligt dem. Men jag ser hellre mitt lag i Allsvenskan nästa säsong i stället för superettan.

I dag hade jag sista träningen med Walter Johnson innan första matchen i morgon Fredag, det gick ganska bra och vi fortsatte att nöta teknik och smålagsspel. Jag har även fått en ny assisterande coach till detta lag och det är Peter som coachar Team Marylands 95 lag. Har är duktigt och väldigt trevlig så det kommer att bli perfekt. Peter nötte Powerplay med ett gäng spelare sista kvarten av träningen.

Sedan bar det av till Ikea och lite köttbullar innan jag hade träning med Team Maryland lagen.

Simma Lugnt!
Fredrik Nygren


3 comments:

Anonymous said...

HAHAHA! Legenden om Stanley Cup bucklan må stämma, men tydligen är det inte samma sak med Lennart Johanssons Pokal! AIK SM-GULD!

michelle

Anonymous said...

Fyllot visste vad han gjorde....haha

Anonymous said...

Tack for intiresny Blog