Saturday, October 3, 2009

Krig!

Nu har jag försökt fått igång internet på rummet i över en timme, riktigt besviken på hotellet och deras internet levarantör. Men nu funkar det som sagt så jag kan följa första halvleken mellan DIF och TFF i morgon bitti i fotbollen.

Sen har vi egen match mot NJ Colonials, ni med ett bra minne kommer nog ihåg timeout situationen där jag vart kallad stupid, och deras coach vart kallad samma sak tillbaks. Innan dagens match mot Royals så stötte jag på Colonials spelarna i korridoren och deras spelare gillar inte mig. "Stupid" med svensk dialekt ekade i korridoren från deras 12 åriga barn. Jag tyckte det var rätt roligt och orkae inte bry mig så mycket att dom försökte härma mig.

Men en sak är säker att det kommer bli ett krig på isen, dom är ruggit besvikna och arga för våran 7-0 seger senast och framförallt min timeout i slutet. Är inte våra spelare taggade kan vi få det riktigt svettigt. Motivation slår ofta klass så det gäller att vi kan visa både och, för bättre klass har vi.

Kvällens match slutade med en 5-2 seger mot Royals, där vi inte alls spelade bra ishockey, för många individuella misstag kostade alldelles för mycket. Vi borde vunnit med mer än 3 mål, men en vinst är en vinst och hittar vi tillbaks till vårat spel i morgon så ska det gå bra.

Nu måste jag sova!
Fredrik Nygren

No comments: