Wednesday, October 14, 2009

Skräddare!

Jag tittar i kalendern som säger Tisdag och Berit och Birgit har namnsdag, stort grattis till alla med dessa namn hoppas att ni hade en bra dag. I kalendern stod det även att det var dags att träna armar i min egen träningskalender som består av en kvarts träning dagligen med olika inriktning varje dag.

I kalendern stod det även att jag hade hockey träning med båda mina lag i kväll. Emellan min egen träning och lagets så hann jag med att planerna kvällens träning, äta lunch och hämta upp ett par jeans hos skräddaren som hade kapat dem.

Träningen bestod av en timmes långt fyspass där jag, John och Dan tog varsin grupp och jobbade med varje grupp i 20 minuter var. Jag jobbade med frekvens och arm styrka.

Sedan var det ispass där jag körde 3 övningar med båda lagen tillsammans där många spelare var i gång samtidigt. Sedan delade jag och Dan på oss och han jobbade med 98orna och jag tränade anfallsspel med 97orna. Det såg riktigt bra ut tyckte jag, och spelarna krigade på hårt. Efter ispasset hade jag ett möte med 97orna där jag blandannat förklarade att när jag skäller på dem så gör jag det till dem som hockeyspelare och inte personer. Det har nämligen varit lite klagomål från föräldrar som tycker att jag gapar för mycket. Men det mesta av mitt gapande är positivt, men det förstår ju inte dom. Men spelarna vet om det och det är det viktigaste.
Som tränare så är det viktigt hur spelarna känner, är dom nöjda så betyder det mycket mer än om ett par föräldrar är nöjda eller inte.

I morgon är det ett teknikpass med 98 laget då målvakterna har målvaktsträning med Ryan.

Sov gott!
Fredrik Nygren

2 comments:

Eriik said...

Tjena Fredrik,

Hoppas allt är bra och att du trivs lika bra som förra året, här hemma kom första snön imorse. Hälsa de förädrar som gnäller att den dagen du slutar "skrika" på deras barn är den dagen du slutar att bry dig om dem. Följer din blogg då & då, intresant och kul att se att du trivs och att allt går bra. Ha´re så bra // Erik Dahlström ( Calle hade hälsat om han vore här :-D )

Fredrik Nygren said...

Tack för ditt inlägg Erik. Härligt med lite snö där hemma. Vissa delar av Usa har också fått snö men inte vi. Hälsa Calle så myket!