Thursday, October 22, 2009

En solig dag!


När klockan ringde i morse så lät jag den ringa en stund innan jag stängde av den. Sedan var det bara att tvinga sig själv upp för att åka till hallen och ha ett ispass med min lilla homeschool grupp. Det gick väldigt bra tycker jag och vi jobbade mycket med skridskoåkning med fokus på åkteknik med långa skär. Vi avslutade passet med ett par olika 1-1 övningar där den offensiva spelaren skulle jobba med puckkontroll och att skydda pucken, medan den defensiva spelaren skulle fokusera på att ta kropp i stället för puck.

Senare mötte jag Micke för en god lunch. Vi pratade på och hade trevligt i 2 timmar innan vi var tvungna att ge oss av åt olika håll. I kväll åkte han till Grand Rapids där han blir utlånad för att spela ett par matcher under 2 veckors tid för att få en chans att visa att han fortfarande håller hög klass trots att inte har fått spela någon match under hela säsongen. Jag hoppas verkligen att det går bra för honom så att han kan få en ärlig chans att njuta av att spela ishockey igen. Första matchen spelas på Fredag och första träningen blir i morgon Torsdag. En kedja tillsammans med Dick Axelsson skulle nog inte vara helt fel, då kan det bli en del bra snurr.
Här kan ni läsa mer om detta i stället för osanningarna i kvällstidningarna:

På kvällen hade 97 laget träning och vi körde mycket teknikövningar i hög fart och spelarna såg riktigt taggade ut. Efter träningen höll jag även i 95 lagets träning (som är ett av landets bästa lag) där jag jobbade med teknik och snabbhet i sidled med klubba och puck.

Det har varit riktigt fint väder här hela dagen med strålande sol och 20 grader varmt, helt underbart! Färgerna på löven blir ännu finare när solen skiner över dem.


Sov gott!
Fredrik Nygren

1 comment:

sivers said...

Filmstjärna?