Tuesday, October 20, 2009

Slappna av!


Måndag är som ni säkert redan känner till nu min ända riktiga vilodag utan ishockey, denna dag är väldigt viktig för mig då jag kan koppla bort den mesta hockeyn och göra och tänka på andra saker.

Det första jag hade laddat för i 2 veckor var DIFs ödematch i fotboll, och det började riktigt i första halvlek med 1-0 ledning och en ribbträff och även en straffspark som aldrig vart någon straffspark då dommaren ändrade sitt domslut. Riktigt tungt, men ledningen kändes ändå stark och kontrolerad. Även i andra halvlek såg det bra ut och vi hade 2 ribbträffar till, men sen började helvetet och Häcken gjorde 2 snabba mål och vann matchen. En sådan stor sorg och besvikelse infinner sig i kroppen, och nu är det ingenting som talar för att Djurgården spelar i Allsvenskan år 2010.

På kvällen försökte jag släppa detta och mötte Pam och Micke för en bio, vi såg Couple Retreat som var en av de roligare filmer jag har sett på väldigt länge. En mycket bra film som alla borde se. Efter filmen åt vi middag för att sedan åka hem.

I morgon börjar arbetsveckan igen och jag har mitt första ispass med WJ Highschool, det ska bli intressant och spännande att lära känna ett helt nytt lag.

Hälsningar,
Fredrik Nygren

No comments: