Wednesday, October 7, 2009

En helt vanlig Tisdag!

Härlig DIF seger i hockey igen, denna gång mot Linköping HC med 2-1 på Hovet i Stockholm. Jag följde som vanligt hockeymatcherna på webradions sändning då Csports inte har rättigheter att visa elitserien utomlands. Det är väldigt dåligt tycker jag, då fotbollen visas här.

Jag läste aftonbladets artikel om Micke i dag där han säger att han planerar att stanna. Detta måste vara en riktigt jobbig tid för honom då han fortfarande har mycket kvar att ge som hockeyspelare men inte får chansen att visa upp det just nu.
Hittade följande hockeygodis på Youtube, detta är för bara 2-4 år sedan:
http://www.youtube.com/watch?v=crd4ksQCfPU&feature=fvsr

I kväll hade jag som vanligt träning med båda lagen och på fysen delade jag och John på oss och han hade teknik träning med ena laget och jag backträning med det andra. På isen hade vi sedvanliga stationer där vi i dag jobbade med: Direktskott, svängar, frånvändningar, passningar, inbrytningar, split vision och uppspel. Det flöt på bra och spelarna jobbade hårt. Fick på efterhand höra att en förälder var väldigt missnöjd med passet och menade på att vi måste träna mer postionering i stället. Alla har olika syn på skaer och ting och väldigt många hockey intresserade människor i detta land menar på att det bara handlar om postionering.

I morgon bitti har jag min Home School träning så nu blir det lite sömn!
Fredrik Nygren

No comments: