Friday, October 16, 2009

Höst människor!

I dag gjorde jag något ovanligt och bjöd på ett video inlägg, jag var riktigt uttråkad i trafiken på väg till träningen så då fick jag den goda idén. Som tur var hann jag till träningen trots allt och vi körde på bra.

98orna var först ut där många spelare var sena på grund av den dåliga trafiken så vi började med lite 3-3 spel. Efter det kom vi raskt in på man man försvar och åka till öppen is för forwards, det var bra fart och hårt jobb på spelarna. Efter detta jobbade jag med forwards och Dan med backarna där jag körde lite olika anfallsövningar. Vi avslutade med 5-5 spel över hela isen.

På 97 träningen körde jag en kombinerad tackling och kamp övning där många av spelarna visade bra attityd och vinnarskalle. Sedan fortsatte vi med 2st 2-1 övningar med mycket fokus på backspel. Sedan tog Dan och John backarna och jag forwards på den andra sidan, där vi jobbade med överlämningar och anfallskombinationer.

På vägen hem var det ännu sämre väder så det tog rätt lång tid att ta sig hem också, men det gick bra.

Trist med DIFs 3e raka förlust i dag också, nu gäller det att tagga till inför Timrå borta på Lördag.

Jag skrev i går att jag gillade hösten och i dag har mina föräldrar och en av mina bröder skrivit och sagt att även dem gör det så det ligger nog i familjen.

Kör lungt!
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Hej Fredrik!
Snart kommer vi till dig.
Det ska bli jättekul :)
Familjen Hartmann-Blom