Wednesday, September 30, 2009

Musik!

I dag var jag tillbaks till vardagen och fullt upp med hockeyn igen. Innan träningen åkte jag förbi en riktigt bra skivhandlare som ligger precis vid rinken, men som tyvärr ska flytta om ett par veckor längre bort. Dom har väldigt mycket musik där, både vinyl och cd. Jag som älskar musik och skivor och hellre köper en skiva än att ladda ner den kan spendera timmar i butiker som denna. Dom köper byter och säljer musik vilket gör att man kan hitta väldigt mycket som annars inte går att få tag på. I dag köpte jag ingen skiva men lyssnade igenom ett par.

Tidigare på dagen hade jag följt matchen mellan DIF och Skelefteå i Elitserien i hockey. Som tur är står hockey krigarna upp bättre än fotbollsspelarna just nu och man fick äntligen njuta av en vinst. Men det är ändå svårt att hitta den riktigt glädjen då man har ångest över fotbollen dygnet runt.

I går ringde min mamma och pratade lite och det var trevligt med ett samtal från henne.

När det var dags för träning så körde jag i dag bara 98 laget på fysen och Dan hade 97orna hela passet. Jag jobbade med 8 olika stationer som innehöll, hopp, benböj, tacklingar, situps, armhävningar, slideboard, slag på medicinboll och biceps. Spelarna krigade på riktigt bra i dag och vi avslutade med en evighetsövning för benen som är riktigt jobbig.

På isen hade jag som vanligt 5 stationer på Tisdagar.
Kamp, Forechecking, Uppspel, Anfallsspel och Passningar stod på menyn, och detta var en av de bättre Tisdags träningar på länge. Vi avslutade med smålgasspel för 98 laget och 97orna jobbade med anfallsspel.

Kvällen avslutades med en middag på Chipotle!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

HAMMARBY HAMMARBY

Lev livet skit i Dif

Hammarby said...

Hammarby