Friday, September 11, 2009

Dagens klurighet!

Vad gör man när en förälder anmäler sin sons frånvaro sista träningen innan match på grund av att föräldern inte har någon lust att skjutsa honom? En knepig fråga som inte är helt lätt att svara på. Men enligt mig blir det nog en liten stund på bänken för spelaren i fråga. Inte för att det är spelarens fel utan för att visa föräldern att det inte är okej med en sådan frånvaro anledning på den nivån. Vad hade ni gjort?

I morgon sänds Tv-Pucks kvartsfinalerna online på Svt Play och det ska bli väldigt kul att få se lite svensk hockey på den höga nivån. Det ska även bli väldigt intressant att få se sina gamla spelare som jag inte har sett på väldigt länge. Jeppe och Krille gör mig inte besviken!

2 långa träningar på kvällen, nästan 2 timmar med båda lagen. 97 först ut där vi startade med 5-5 spel för att sedan dela upp backar och forwards. Dan var med och jobbade med backarna och jag jobbade med forwards. Sedan tränade vi Powerplay och Box play för att sedan avsluta med lite straff tävlingar.

98 passet började med svåra skridsko övningar där jag ville träna upp deras balans i en väldigt djup postion. Sedan spelade vi 3-3 helplan för att sedan gå tillbaka till skridskor, även på denna träning delade vi upp backar och forwards efter ett tag. Lite PP hann vi också med innan träningen var slut.

I morgon är det ledigt innan det bär av till Pittson på Lördag morgon!
Fredrik Nygren

No comments: