Monday, September 21, 2009

Tack DIF!

Som Roland skulle sagt efter DIFs 4-1 seger mot BP i dag, Efter regn kommer solsken!

Jag hann med att se matchen i morse på hotellet innan 98ornas andra match för helgen. 98 laget hade en väldigt tuff helg mot seriens bästa lag. New Jersey Colonials förlorade en match förra säsongen i ligan och vann allting. Dom är helt enkelt riktigt bra, men vi kunde stått upp bättre än vad vi gjorde enligt mig. 9-1 och 12-2 i baken, betyder att det finns mycket att jobba vidare på. Tyvärr saknade vi 2 riktigt duktiga spelare som hade kunnat påverka matchbilden till viss del.

97 laget hade en bättre helg och vann med 5-4 och 7-0.
I dagens 7-0 seger hamnade jag i en het ordväxling med motståndarnas assisterande coach. När det återstod 5 sekunder av matchen fick vi en tekning precis innanför blålinjen. Jag ville då prova en teknings varriant för att se om det skulle lyckas. När jag kallar på dommaren och gör Timeout tecknet är det någon som skriker "Stupid" till mig och anser att jag är en jävla idiot. Jag blir verkligen irriterad och kan inte förstå varför han kallar mig detta och kallar honom ännu värre saker tillbaka. Dommaren ger mig då en utvisning men erkänner att han inte hörde vad deras coach sa.

Jag kan förstå på ett sätt att dom blir irriterade om dom tar min Timeout på fel sätt. Men jag skulle aldrig få för mig att håna en motståndare, och hade ingen förolämpande avsikt med min timeout. Jag är ledsen att deras lag tog det på fel sätt men är fortfarande osäker på om jag hade tagit det på samma sätt. Jag har tagit Timeouter som denna förut.

Stippe och Peppe minns nog den matchen mot Nyköpings 94or när vi ledde med 8-1 med 20 sekunder kvar och vi har en tekning i egen zon. Jag tog då timeout och provade en lyckad varriant. Inga hard feelings efter det.

Vad händer när det står 1-1 och vi får en tekning i samma läge nästa gång? Då kan det vara bra att ha tränat på det i en matchsituation.

Nej det vart ingen "Handshake" med denna dåre till coach i andra laget.

Nu ska jag ge mig av för att spela en Leauge Game i Adult Leauge, Div A. Ska bli väldigt kul och spännande med en riktigt match för min del.

Lämna gärna kommentarer om jag gjorde rätt eller fel med min timeout i era ögon? Intressant att höra åsikter från andra människor än mig och den andre coachen.

Fredrik Nygren

2 comments:

Bobby said...

Klart man ska kunna testa i en skarp situation. Det visar ju bara att man tar sitt jobb på allvar och vill bli bättre. Sedan är det kanske mer tveksamt att skrika mellan båsen men kallar någon en för stupid så är det ju svårt att hålla igen. Är dessutom lite nyfiken på vilka okvädningsord du lärt dig på amerikanska :)

På tal om att bli provocerad på isen eller i båset så måste ju Bröderna Hanson i Slapshot vara världens bästa exempel...

Anonymous said...

YOU'RE stupid - no YOU'RE stupid...shut up shut up shut up.

It was VERY funny and I think Freddy was not out of line. Also, what about trying to preserve a hard-earned and rare league shutout for the goalie? Maybe we relax and they get a lucky goal, intead we get a good play called and preserve the shutout.