Wednesday, September 16, 2009

Dagens träning!

Träning med båda lagen i kväll.

Först fys där jag tog ena laget och Dan andra laget utomhus. Jag jobbade med viktkakor med övníngar för ben. Jag tyckte att alla spelare i båda lagen jobbade på riktigt bra i dag så det var motiverande för mig som tränare.

På isen var jag själv med drygt 30 spelare, men det är viktigt att hålla alla sysselsatta och det lyckades jag med genom sedavanliga stationer. 5 stationer där de jobbade på bra men såg trötta ut efter en hård fysträning. Station 1 med passningar ut från egen zon, där de avslutade 2-1. Station 2 var en skott och skridskoövning där man vände från framlänges till baklänges efter första skottet och fick en ny pass för ett nytt skott, för att sedan stanna framför mål för nästa spelare. Station 3 byggde på frånvändningar och tempoväxling med skott. Station 4 var snabba svängar och inbrytning på mål. Station 5 var teknik träning i högt tempo runt däck och konor.

Mycket rörelse och energi på isen med andra ord.

Sedan vart det smålagsspel där det såg väldigt segt ut för dagen, så då avslutade vi med riktigt tunga intervaller. Innan dessa sa jag att dom som inte ville åka skridskor kunde kliva av, men alla valde att stanna så det gladde mig mycket. Jag hade iof inte förväntat mig att någon skulle kliva av.

I helgen börjar de första seriematcherna och det gäller att vara redo, då börjar allvaret!
Fredrik Nygren

No comments: