Thursday, September 17, 2009

Nyls back in town!

Jag var förbi Kettler i dag och tittade på Washington Capitals träning och sista matchen på campen. Vita laget med blandannat Bäckström och Ovechkin mötte blåa laget med blandannat Semin. Vita laget vann med 9-5, men jag gick efter 2 perioder då det stod 8-4. Varmalov som slåss om förste platsen i mål släppte in 9 mål, jämnfört med sin konkurents 5. Kan bli en tuff match mellan dessa målvakter. Jag håller på Theo med sin rutin och högsta nivå.

Sedan var jag hemma hos Micke en stund och pratade lite och just nu blir han kvar här i DC, vi får se om det händer något annat snart eller inte. Caps säger ju i tidningarna att dom vill bli av med honom och ska försöka göra en del med ett Europeiskt lag, men vi får se hur det blir med det. Det var i alla fall trevligt att träffa honom igen, och han ser riktigt bra ut på isen.

På kvällen hade jag träning med 98orna och i dag var det ett teknik pass och vi körde mycket olika vändingar med puck. Snurrar, frånvändingar, finta bak och gå fram mm. Dom skötte sig bra så vi avslutade med en rolig skridsko tävling där det förlorande laget fick plocka puckar.

Sen hade jag ett kärt återseende med mitt gamla 96 lag och jag höll ett teknik pass för dem också. Vi tränade mycket på passningar och sedan snabbhet i sidled. Det var verkligen kul att se dom igen och dom verkade glada att se mig också.

På vägen hem fick jag punktering och fick ringa en pappa i 96 laget som hjälpte mig att byta däck mitt på motorvägen, vid väggrenen.

See ya!
Fredrik Nygren

No comments: