Friday, September 4, 2009

Game Winner!

En relativ lugn dag med en lunch med Johan som åkte till Boston i dag med u18 laget. Dom börjar säsongen på allvar i morgon med en tunering där. Jag som nu är Europa scout för Team Maryland u18 har redan värvat dit 2 svenska spelare under 2 år och hoppas på fler till kommande säsonger. Lär mer på: http://www.teammarylandu18.com/staff.php

På kvällen var det dags för mig att spela match igen och jag kände mig laddad, och det gick väldigt bra så det var kul. Totalt min 3e match här i USA och i kväll avgjorde jag matchen och svarade för ett hattrick och 2 assist, så det var ju väldigt kul. Kanske ska avsluta tränar jobbet och återgå till min spelar karriär. Nej, jag fortsätter nog som tränare trots allt. Men det är kul att spela lite på skoj då och då. Men för dom som spelar ordinarie på Tordags kvällar är detta blodigt allvar och ikväll vart det nästan slagsmål. Så svarta laget var inte helnöjda med att jag avgjorde det hela, men dom vita var desto gladare.

Jag hoppas att alla fick en chans att se länken som jag postade i mitt förra inlägg. Jag har fått en riktigt bra videocoach i 97 laget som filmar alla matcher och ger mig dessa på dvd. Han har även gjort filmsnuttar på Youtube från matcherna. Keep up the good work!

Fick reda på i går att jag inte kan se elitserien över webben i höst. C sports som streamar matcherna för 100kr per match har inte tillstånd att visa dessa utanför Europa, skandal. Allsvenskan i fottboll följer jag ju där men alltså inte hockeyn. Ni får gärna tipsa mig om ni vet något att sätt att se dessa matcher över nätet.

Ses i morgon igen!
Fredrik Nygren

4 comments:

Anonymous said...

Kan du inte ta några inlägg om tv-pucken. tankar mm......

Bobby said...

European Scout låter mäktigt. Blir nog inga problem att komma in på Gute nästa år ;)

berling said...

vilken skillnad det var i 2-1 situationerna..10 gånger av 10 sköt puckföraren, i sverige hade puckföraren passat iallafall 6 av 10..

Fredrik Nygren said...

Kul att du observerade det Gustaf. Vi hade tränat rätt mycket 2-1 denna vecka med både skott och passning som alternativ. Jag tycker nog att de kunde passat lite mer.