Tuesday, September 8, 2009

Svenska Köttbullar!

En tripp till Ikea och njuta av det svenska är aldrig fel och det passade bra i dag då det har varit Labor Day i staterna och folk är lediga. Det var mycket folk som tänkte som jag som befann sig på Ikea denna dag. Men det skulle inte hindra mig från mina köttbullar med mos, så jag stod i kö i 15 minuter innan jag fick min goda lunch.

Efter lunchen gick jag en sväng i butiken och inhandlade lite saker, blandannat lite svenskt godis.
Ikea sätter verkligen Sverige på amerikaners världskarta då alla säger "Swedish meatballs" hela tiden och aldrig bara meatballs.

Jag åkte sedan hem till familjen Lackner och planerade lite för Thanksgiving campen som vi troligtvis kommer att ha här i DC. Det gick bra och vi ska besätmma under veckan om det blir av eller inte.

På kvällen spelade jag match igen med lite annat folk i Virginia, denna gång var inte nivån lika hög som sist, så jag gjorde 4 mål och 5 assist. Men det var riktigt kul att få spela och ha roligt. Jag och Pontus som är svensk och bor i Virginia bildade en farlig kedja tillsammans med en annan spelare. The Swedish meatballs line.

I morgon är det entligen dags för träningar igen!
Fredrik Nygren

No comments: