Tuesday, September 1, 2009

High School Coach!

I dag var en typisk dagen efter dag, då man är trött och sliten. Tröttheten och sltheten berodde på den långa helgen i Boston där jag coachade 8 matcher. Det var en väldigt tuff tunering som tog mycket hårt på psyket och energin.

Därför var det väldigt skönt att vara ledig från hockeyn i dag. Jag passade på att handla en present till Josh som fyllde 16 i dag. Det vart en Caps T-Shirt som såg riktigt bra ut, han vart glad över presenten och skulle bära den till skolan i morgon.

Klockan 1.00 lokal tid var det dags för Djurgårdens ödematch mot Gais, det började som vanligt på bortaplan, dåligt! Ett tidigt baklänges mål börjar bli en vana, men denna gång lyckades man kvittera snabbt efter. Resultatet 1-1 stod sig hela matchen ut och sett till matchbiden var det ett rättvist resultat. Men DIF behöver verkligen 3 poängare för att undvika nedflyttning.

På kvällen mötte jag Jason och hjälpte han med lite rådgivning när han skulle handla lite nya kläder, sen vart det middag innan vi åkte hem igen. Nu har jag planerat veckans hockey med Team Maryland.

Det är nu även klart att jag blir High School Coach till denna säsong. Jag kommer att coacha Walter Johnson High Schools hockeylag. Så det kommer att bli en stor utmaning för mig och väldigt kul hoppas jag.

Hej hopp, hockey stopp!
Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

kul att följa din blogg du kan dock glömma din förhoppning om att djuurgåårn komer hålla sig kvar de spelar inge bra...en undran är high school vilken ålder är det på ett sådant lag har de ett för hela skolan med blandade åldergrupper eller är det flera olika lag i samma skola...

Anonymous said...

Tjena Fjedde
Whats up ?
Inget svar på förra med?
Bra att du följer dif , då vet du vilka som leder oxå.
Kul o läsa här.

Mvh Ojje

Fredrik Nygren said...

Tja Orre!
Hoppas allt är bra med dig!
Själv flyter det på.
Kul att du läser här.
Kör du gnaget 96 nu?

Hälsningar