Tuesday, September 22, 2009

Tänk om jag ångrar mig och sedan ångrar mig igen!

Det var behövligt med en vilodag.

Därför tackade jag nej till kvällens hockey spelande och passade på att göra lite jobb hemma på datan, det var blandannat mycket email att svara på efter helgen.

Jag har nu börjat lyssna in Winnerbäcks nya skiva, "Tänk om jag ångrar mig och sedan ångrar mig igen". Jag tycker att den är ganska bra så här långt, med ett relativt nytt sound som jag inte har fastnat för till 100%. Det är nog första gången det händer när det gäller hans skivor, förra skivan hade många svårt med men jag gillade den direkt. Några låtar har dock trillat in högt på min lista redan och här kommer lite tankar låt för låt.

1. Järnvägsspår, är bra med en grym inledning men tappar sedan lite.
2. Kedjebrev, gillar jag skarpt.
3. Ett sällsynt exemplar, har jag inte fastnat för än, lite enformig.
4. Du som reser mig, skön låt med bra sound.
5. Du min vän i livet, här känner jag igen den tidigare Lars mest.
6. Jag får liksom ingen ordning på mitt liv, den första låten jag hörde och den visar vägen för de andra låtarna på skivan.
7. Jag fattar alltihop, här har Lars bytt ut det sista ordet från den bästa låten på Dauguva, men tyvärr är det inte bara ett ord som saknas.
8. Köpenhamn och överallt, en enformig hyllning till Köpenhamn.
9. Fribiljett mot himlen, bra text och sång med lite tråkigt sound.
10. Berätta hur du gör, ingen rolig historia.

Jag är övertygad och hoppas att jag om 1 vecka kommer att älska alla dessa 10 låtar. Det brukar bli så tillslut, men detta är mitt första intryck.

På kvällen åkte jag hem till Micke och vi hade en trevlig hemmakväll, där vi åt en riktigt bra middag alá Michael. Köttfärsås och spagetthi som var riktigt god. Till efterrätt glass och kaffe latte. Sen skulle vi titta på filmen "7 pounds" som var så dålig och konstig att vi bytte till "The Soloist" som i mina ögon var en bra film.
Caps spelade i kväll utan Michael en träningsmatch mot Bufallo och förlorade med 2-1 på hemmaplan.
God natt!
Fredrik Nygren

2 comments:

Inaj said...

Utan tvekan Lasses bästa platta tillsammans med Söndermarken.
Personligen tycker jag att det är bra att han skippar folkmusikstuket från Daugava.

Puss

a said...

a