Thursday, September 24, 2009

Home School!

I dag hade jag ett pass med 3st spelare som går sin skola hemma vilket betyder att dom har mer tid över för att träna hockey. Så jag kommer att jobba med denna grupp varranan vecka under dagtid. Det är alltid kul att vara på isen och jobba med nya spelare som gillar att träna. Vi jobbade med teknik, koordination, skott, kamp och reaktion. Dom jobbade på bra under en dryg timme och var nöjda med passet.

Sedan mötte jag Drew och Josh som jobbar på rinken för en lunch.

På kvällen hade jag träning med 97 laget där jag kom 5 minuter sent på grund av riktigt dålig trafik. Det tog mig över en timme att komma till rinken när det bör ta högst 40 minuter, så min assisterande coach John fick starta med lite 2 mål. Sedan vart det teknik resten av passet med mycket passningar och vändingar.

I morgon är det en väldigt viktig DIF match mot Halmstad hemma på Stockholm Stadion, skulle DIF lyckas vinna så går vi om bajen i tabellen och det vore ju riktigt kul.

Sjung för gamla Djurgårn nu!
Fredrik Nygren

No comments: