Wednesday, September 2, 2009

Samträning!

Självklart ska jag fortsätta att coacha mina Team Maryland lag. Jag fick nämligen några frågor sedan nyheten i går. High School lagets säsong är bara 4 månader och 3 träningar i veckan dagtid så det kommer att gå bra. Spelarna är födda mellan 95 och 91.

I dag hade jag träning med båda lagen på isen, det är verkligen bra att samträna och man får mycket gjort även om det är nästan 35 spelare på isen. Jag delar upp dom i 5st stationer där vi nöter olika saker, det kan vara allt från teknik till forechecking. Alla får jobba 10 minuter intensivt på varje station innan man byter, på detta sätt får man nästan jobba hårdare än en vanlig helplans träning.

I slutet av träningen fick dom åka riktigt mycket skridskor, det var väldigt tufft och jobbigt för dem. Men samtidigt nyttigt då de får dem att inse vilket hårt arbete det krävs för att komma närmare de bästa lagen i landet.

På kvällen såg jag en av våra 97 matcher från helgen på DVD, det ser stundtals riktigt bra ut men det finns mycket att jobba med också.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: