Monday, September 14, 2009

Surt sa räven!

Det ville sig inte för 97 laget i dag. Vi spelade 2-2 i en ur tuneringsperspketiv sätt obetydlig match mot Team pittsburgh efterssom vi redan var klara för final. Men vi vill alltid vinna så det var ett nederlag, men vi kom tillbaka efter 0-2 i baken efter första perioden.

I finalen spelade vi hyfsat mot Jr Knights som vi slog i gruppspelet men hamnade i underläge och kvitterade gång efter gång upp till 3-3, sedan gjorde dom 4-3 och vi lyckades aldrig kvittera och i stället gjorde dom 5-3 i öppen kasse. En tung förlust som jag tog väldigt hårt, jag tyckte vi var det bättre laget och förtjänade att vinna denna match. Men trots dominans i skott statistiken så räddade deras målvakt dem många gånger, samtidigt som bjöd på många individuella misstag som gav dem öppna chanser. Det kändes som att Knight spelarna ville vinna mer än våra spelare i dag. Surt sa räven!!

98 laget gjorde en riktigt bra helg och vann 3 av 3 matcher och sista matchen slutade 8-2 till oss. Starkt att komma tillbaka på detta vis efter den bly tunga helgen i Boston. Men dom visade att dom ville klättra högre upp för berget.

Så var Tv-Pucken avgjord och det glädjer mig att Stockholm vann och som jag sa från första början så skulle dom vinna om dom spelade sina kort rätt. Det gjorde dom och mycket kan dom tacka en amerikansk bosatt målvakt i Dansk som var grym. Fille Sandberg var riktigt underhållande att se i finalen också, både på isen och under intervjuerna. Jag fick även rätt på mitt top 3 tips efterssom Göteborg vann Bronsmatchen.

Ett stort grattis till alla spelare i Stockholm!

I morgon är det bara fokus på en sak, 3 poäng är ett måste på Stockholm Stadion! Skulle Live Streamen på Canal + inte fungera i morgon blir jag tokig!

Sov Gott!
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Surt var ordet!!

Okej jag håller tummarna för blåränderna för din skull, men jag tror att de skulle må bäst av att samla ihop sig i ettan en säsong.
Tabellen är väldigt vacker tycker jag.

Vad har ni för väder nu?

Jag och Leiah var på grönan igår. Mysigt.

Pussar och kramar/svägerskan