Wednesday, September 23, 2009

Kaos hockey!

I dag hade vi träning med båda lagen på Rockville.
På fysen körde jag 97 laget och Dan 98orna, 97orna jobbade i gymmet och började lätt jobba med skivstång. Det är kul att se Josh som är minst i laget men bland dom starkaste på styrkeövningar. Vi avslutade fyspasset med brottning som dom verkligen älskade, det vart tuffa och fysiska matcher.

På isen började jag med stationer där de 2 första var 2-2 spel under tekningscirklarna, där 2 forwards skulle försöka ta sig in på mål från hörnet medan backarna spelade man-man. Det funkade bra. I mitten tränade vi på att skydda puck med offensiva tacklingar, sedan hade vi en skott station och en med cycling i anfallszon.

Efter detta delade vi upp lagen och jag jobbade med 97 laget på ena sidan där vi jobbade 5-5 och tränade försvarsspel, uppspel, forechecking och anfallsspel.

Vi avslutade hela passet med kaos hockey över hela banan. Denna sista övning tillbringade mycket skratt, så det var bra.

På kvällen såg jag Wallander-Tjuven som var riktigt bra.

I morgon har jag lektion med 2 spelare klockan 10 och sedan träning på kvällen.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: