Saturday, September 12, 2009

Min analys!

Då var det dags för lite Tv-Pucks tittande och jag såg 2 av dagens matcher.

Skånes match mot Gästrikland där Skåne var det bättre laget hela matchen och det var aldrig något snack om att de skulle vinna. Visst var det lite nervöst i början och då vart det ett billigt baklängesmål. Men Skåne var snabbare, starkare och mer tekniska än Gästrikland som tyvärr inte hängde med. Killberg såg riktigt vass ut på och hans fart är det många som saknar. Även Bergling som jag känner sen jag coachat honom i ett select lag såg även hann bra ut och bjöd på en underbar teknings varriant.

Sen var det dags för Stockholm mot Dalarna eller ska jag säga Dansk (Sthlms Målvakt) mot Forsberg (Dalarnas bästa spelare). Denna Forsberg hade lekstuga med Stockholms backar i första perioden som stötte väldigt högt upp i banan utan understöd från någon forward. Detta ledde till att Forsberg bjöds på blandannat 2 frilägen som dock Dansk kunde rädda. Dalarna var utan snack bättre än Stockholm i första perioden och Stockholm får tacka Dansk för hans fina målvaktsspel. I andra är det helt klart ombytta roller och Stockholm spelar ut Dalarna fullständigt och Forsberg försvinner helt ur matchen. Stockholm spelar med 3 kedjor hela matchen och jag såg aldrig de 4 extra spelarna på isen en enda gång. Första femman från SDE hade väldigt mycket istid, även om jag tycker att de andra 2 kedjorna skapade lika mycket. Men dessa 5 SDE spelare känner varandra väldigt väl och har spelat ihop i över 2 år. Det var även dom som gjorde det avgörande 2-1 målet.

Sedan gav jag mig ut på en jogging runda och vädrarde tankarna lite infö helgens tunering med mina lag. Sen mötte jag upp Jason för en lunch och smakråd när han köpte nya skor.

På kvällen klippte jag mig innan jag hade middag på Tapai Tokyo!

Jag åker 6.00 i morgon bitti så jag ska försöka sova strax.
Fredrik Nygren

No comments: