Saturday, January 30, 2010

Sherlock Holmes!

I dag var kylan tillbaks i Maryland och vi hade 4 minus grader, så då åkte vinterjackan på igen när jag och Johan spenderade dagen tillsammans. Vi började med att han vill shoppa lite kläder och ett par skor, när han var klar så vart det 2 par skor samt lite kläder. Men han var riktigt nöjd och tjatade om de sjukt låga priserna jämnfört med i Sverige där dagens handlande skulle hamna på det 3 dubbla enligt honom. Själv vart det ett par nya skor och ett par snygga boxershorts.

Vi passade på att avnjuta varsin cheeseburgare på Five Guys efter detta, men sedan var det dags att skynda sig vidare till bion som började klockan 2. Jag var tvungen att stanna på Starbucks innan för att inhandla min för dagen andra kopp te. Jag vaknade nämligen upp med halsont och en förkylning, så jag var tvungen att ställa in morgonens privat lektion så att jag inte skulle bli sämre inför helgen. Väl framme vid bion slog vi oss ner i en ganska tom biosallong och såg Sherlock Holmes (som även han verkar gilla Starbucks), som var en riktigt bra och underhållande film. En bra historia som innehöll det mesta.

Efter bion åkte jag hem för att sova och vila upp mig till kvällens High School match mot serieledarna Whitman. Dom körde över oss och vann med 11-0. Men vinner vi nästa match så hamnar vi på en fjärde plats och klarar slutspelet, men få då möta Whitman igen i första matchen. En av spelarna nämnde att Team USA förlorade mott CCCP med 11-1 i första matchen innan finalen när det lyckades vinna i OS 1980. Så vi får väl göra något liknande då.

I morgon åker jag med båda lgen till Long Island som ligger i New York och ca 5 timmar härifrån.

Ha en trevlig helg!
Fredrik Nygren

No comments: