Thursday, January 21, 2010

Falskt alarm!

I dag införskaffade jag då min nya Iphone som visar sig vara en riktig rolig leksak. Det bästa med den är ju att internet är så pass bra som det är. Jag har spenderat ett antal timmar i dag och försökt att lista ut hur allt fungerar men det är inte det lättaste.

Men jag har även hunnit jobba rätt mycket i dag också. Jag började dagen med en lektion med en spelare från 96 laget som jag tränade under förra säsongen. Han krigade på under en timmes tid och vi jobbade med mycket forwards övningar som innehöll blandannat täcka puck, inbrytningar och mycket skott. Det negativa med passet var att hallen skulle prova brandlarmet under 20 minuter, så det var svårt att komunicera med spelaren på ett bra sätt.

I dag var det lite kallare än gårdagen och solen sken inte lika mycket som i går, vi får hoppas att solen letar sig tillbaka i morgon. Utan solen så är det lättare att spendera mer tid i en ishall som jag även gjorde på kvällen under 3 timmar då jag hade 2st teknikpass med först 97orna och sedan 96orna.

Vi hörs i morgon igen!
Fredrik Nygren

No comments: