Saturday, January 16, 2010

WJ Hjärta!

I kväll tystades kritikerna och alla veta bättre typer som vet hur man ska coacha High School matcher. För i kväll bröt jag mot att 2 femmor regler och lät alla spela samtidigt som vi slog ett av de lagen som är jämna med oss med 6-4. Sista bytet med 1 minut kvar ledde vi med 6-4, andra laget tog då en timeout och samlade sina bästa spelare på isen. Coach Freddy satte ut sin bästa back tillsammans med 4 mindre erfarna hockeyspelare som till och med har svårt med skridskoåkningen.

Spelarna, föräldrarna och lagledarna höll på att tappa andan och spelarna bad mig att inte göra så här. Men jag sa, jag är coach och jag bestämmer och jag vet vad jag gör. Dom valde att lyssna på mig och jag sa att om dessa spelare kan greja detta så kommer dom att växa och det kommer på sikt göra laget så mycket starkare.

Under en minut så hade WJ mer hjärta på isen än de haft under hela säsongen, spelare slängde sig, rensade puckar och blockade skott som aldrig förr. De slet för sitt lag och gjorde det otroligt bra. De höll undan och vi vann med 6-4, efter matchen var alla oerhört glada och nöjda med vinsten och alla insåg nog varför jag lät dessa spelare spela det sista bytet för nu var de helt plötsligt hjältar.

Efter matchen kom den lagledaren som hade gnällt fram till mig och sa att det var en så bra match, och jag frågade om det inte skulle komma några fler email om att jag inte kan spela alla nu?

Sov gott!
Fredrik Nygren

1 comment:

Bernie Andersson said...

Good for you Coach Freddy !