Monday, January 25, 2010

Super coach!


Vilken bra helg det vart resultat och spelmässigt. Utav 6 matcher med mina 3 lag så vann vi 5 och spelade en oavgjord. 98 vann i dag mot Long Island Gulls med 10-7 efter en riktigt underhållande match där vi var det bättre laget hela matchen utan den sista minuten då de gjorde 2 mål. Det var skönt med en vinst för dem igen och de behövdes verkligen för de har jobbat hårt och förtjänade detta. Gulls som låg 3 placeringar före oss i tabellen var ett väldigt kaxigt lag med stora munnar och mycket trashtalk. Men vi lyckades ignorera detta och fokusera på vårat spel. En annan spelare i NHL som är bra på Trashtalk är ju Sean Avery som under förra slutspel betedde sig väldigt illa mot Capitals huvudtränare Bruce Budreau och kallade honom många grova saker.

I dag var Bruce på bänken som gäst coach för vårat lag, han sa inte så mycket men det vart en liten positiv injektion för spelarna i båda lagen. För Gulls spelarna verkade tycka detta var roligare och häftigare än vad våra spelare tyckte. Men det var kul att han ställde upp.

97orna gjorde en bra match igen mot Gulls och lyckades i dag även hålla tätt bakåt och vann med 6-0. Även Gulls 97 spelare hade stora munnar, men jag tycker att 98orna var värre.

På kvällen spelade Rebels och jag inklusive laget hade vår sämsta match under hela säsongen. Trots skott staistiken 28-25 till dom så förlorade vi med 10-1. Vi hade för dagen 3 femmor vilket är alldelles för mycket på denna nivå. Det är omöjligt att komma in i matchen på ett bra sätt och man får aldrig i gång energin. Jag kom i gång i de 2 sista byterna men det räckte inte för någon poäng inte. Så poänglös och fortfarande fart i benen så åkte jag lite intervaller på isen efter matchen. Men jag skämdes för min insats, den var inte bra.

Time for bed!
Fredrik Nygren

No comments: