Friday, January 8, 2010

Jimmie Ölvestad!

Jag har under säsongen flera gånger hyllat Jimmie Ölvestad som verkligen har gått som tåget i år, det har även gått så långt att jag har tipsat Washington Capials General Manager om Jimmie. Men sen kom jag på att det var ju inte så smart då jag är Djurgårdare och vill så klart ha kvar honom i DIF. Men kan Jimmie fortsätta på det sätt han gör så är han absolut redo för en round 2 i NHL.

Det är få spelare i dagens hockey som har det stora hjärta och den inställningen som Jimmie visar varenda byte han är på isen. Han har så otroligt mycket energi och tack vare det så kommer även målen och poängen. I går slog han nytt personligt rekord med 5 mål och 1 assist i en och samma match när Djurgården slog Modo med 7-2. Men dessa poäng är för mig bara en bonus och något som man förtjänar när man spelar som Jimmie gör.

Han ger även sina lagkamrater energi genom att åka skridskor hela tiden och smälla på i sarghörnen. Fysiskt spel kan ofta ge energi till laget och detta har Jimmie förstått. Jimmie har en stor betydelse för dagens Djurgården och är en stor orsak till varför laget ligger på 3e plats i Elitserien. Hardy Nilsson är en annan stor orsak till detta som har fått in mer av Jimmies attityd till resten laget.

Det kan bli en rolig vår för oss Djurgårdare!

Fredrik Nygren

1 comment:

Bobby said...

http://www.youtube.com/watch?v=0sNT1rGRgY4&feature=channel