Wednesday, January 20, 2010

Vår känslor!

En bra sak med Washington är att vintern är kort och att våren är tidig. Det är helt fantastiskt väder ute, så fantastisk att jag och Dan kunde sitta ute och äta lunch under vårat möte i dag. Mötet handlade om framtiden och om våra tankar och funderingar inför denna gällande ishockey.

Det vart en timme långt möte i en strålande sol och en värme som säkert var på runt +15 grader. Sedan var jag tvungen att ge mig av till Cabin John för träning med WJ som i dag var drygt 10 spelare och en målvakt. Vi gjorde lite olika övningr i en zon innan det var dags för match den sista kvarten. Jag var som jag är i bland med och spelade, men i dag kanske jag skulle låtit bli. Jag och målvakten brukar alltid skoj bråka lite och så även i dag, men då han svingade sin arm mot mig så träffade hans hand mig i ansiktet och hans finger träffade mitt öga. Detta gjorde väldigt ont och resultatet blev vad ni ser på bilden ovan (och jag vet att jag är skäggig).

Jag har funderingar på att köpa en Iphone och var efter träningen och tittade på en. Den var helt okej men jag sa att jag skulle vänta tills i morgon innan jag bestämmde mig. Det som lockar mest med en Iphone är nog internet och musiken.

På kvällen var det som vanligt dags för Team Maryland träning och spelarna verkade ha mycket energi inför fyspasset, så jag och Dan passade på att köra hårt med dom innan det var dags för ispasset där de också fick köra på hårt. Det vart 5st intensiva och roliga stationer innan vi avslutade med smålagsspel.

Good night!
Fredrik Nygren

5 comments:

Anonymous said...

Stackars dig..!

Jag vill oxå ha vår och sitta ute och luncha!

Jag kanske tar med mig Leiah och dyker upp nån dag!

Här är det fortfarande snö och ett par minusgrader. Jag kopte en knallrod hockeyhjalm m galler t Leiah igår. Hon blev overlycklig.

Kramar i massor

Svägerskan

Fredrik Nygren said...

Va kul med hjälmen, hinner hon använda den något då? Har hon fått nya skridskor hon kan åka i?

Kramar

Bobby said...

Ett par nya vita hockeyrör med ludd som hon fick av farfar. Senast idag åkte de med dagis och det går snabbt framåt. Nadja har ärvt Bauerrören som Leiah fick av dig och kämpar som en tok med ett litet mål som stöd.

Snygg blåtira förresten - du ser stenhård ut :)

Fredrik Nygren said...

Va bra! Går det bra för Leaih? Åker hon utan stöd? Åker Bobby utan stöd med sina nya rör är frågan? Kram

Anonymous said...

Jodå det går allt bättre för Bobby!
Igår gjorde han både köttbullen och stammande tuppen utan stöd!

Ikväll flickan som lekte med elden!

Kram