Wednesday, January 13, 2010

Videoanalys!

Jag fick aldrig något mer email efter mitt tack jag skickade i går till gårdagens huvudperson. Så jag antar att han tog mitt tack på rätt sätt. Jag hade endå träning md WJ och i dag gick det kanon på träningen, det var en härlig stämning och alla försökte och gjorde sitt bästa. Vi jobbade med lite blandade övningar, blandannat en tacklingsövning där vår störste nybörjare i laget bjöd på dagens tackling.

Efter träningen begav jag mig till Montgomery Mall för att hämta ett par byxor jag hade lämnat in hos skräddaren. Dom skulle kapas och skräddaren hade gjort ett bra jobb med dessa så det vart kanon.

Sedan begav jag mig till Rockville där träning med 97 laget väntade. Innan ispasset tittade vi på filmklipp från helgens 2 matcher där vi såg mycket positivt men även en del negativa saker som måste förbättras om vi ska lyckas med vårt mål att gå till slutspel. På Torsdag väntar ett derby och en oerhört viktig match mot Little Caps. Denna match är så pass viktig att den kan betyda skillnaden mellan slutspel eller inte.

På isen började vi med en flow drill med mycket passningar och skridskoåkning, där det handlade mycket om att anpassa sin fart efter situationen. Sen delade vi upp laget och jag tog Forwards och Dan backarna, jag jobbade med snabba svängar och inbrytningar på mål i anfallszon, rotation och sammarbete i kedjan och sedan kamp framför målet. Små detaljer som kan visa sig väldigt viktiga inför Torsdagens match.

Vi avslutade passet med 5-5 spel.

Nu är det dags att sova!
Fredrik Nygren

No comments: