Monday, January 18, 2010

Pontus mål torka över!

Jag vaknade upp tidigt i morse, 04.30 men kunde sedan somna om för att gå upp 06.00 igen för en väldigt tidig morgon match som började 07.35 mot CBE Blackhawks med 97 laget. Vi spelade 2 matcher mot dem denna helg och dessa 2 var Non Leauge Games och påverkade alltså inte vår jakt på slutspel. Vi vann i dag och spelade oavgjort (3-3) i går då vi spelade mindre bra och kom ut oinspirerade och trötta. Men i dag vart det ändå bättre då vi vann med 6-1 som vi kunde ha gjort båda matcherna.

Efter matchen hade 98orna match mot Mercer Chiefs som vi spelade riktigt bra mot i går men förlorade med 7-5 efter en riktigt fysiskt och tuff match. Men i dag var Mercer bättre och vi sämre så då vann dom med 6-2. Bara att ta nya tag och komma tillbaka nästa helg.

Jag åkte sedan hem för att vila en stund innan det var dags för Caps match mot Philly i Verizon Center. Jag och Drew gick på matchen tillsammans och fick se 2 lag som spelade bra hockey. Phillys målvakt var tillbaka efter ett par veckors skada, men det var nog fel match att låta honom starta. Han släppte in 3 returer tidigt i matcher och såg ut att vara i lite dålig form rent konditions mässigt. Caps vann tillslut med 5-3 även om Philly vann skotten rätt tydligt.

Från Verizon Center hem igen och middag och mental laddning för Rebels match mot obesegrade serieledarna Flyers. Vi började riktigt bra och jag gjorde 1-0 redan i första bytet, men sen kom dom tillbaka och gick i från till 5-1 innan Pontus gjorde mål med assist från mig och Smithie. Men glädjen vart kort och dom la in ytterligare en växel och ledde med 8-2 innan jag kunde göra ett tröstmål i slutet så det slutade 8-3 till dem. Trots förlusten så spelade vi bra och krigade riktigt hårt mot seriens klart bästa lag. Här kan ni följa serien med resultat, statistik, tabell mm: http://www.sportability.com/spx/Leagues/League.asp?LgID=16381

I morgon är barnen lediga från skolan så jag ska ha en Power Skating lektion med 3 spelare på förmiddagen.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: