Thursday, January 28, 2010

Poet eller trubadur!

Team Marylands 95 lag är väldigt duktiga och är rankade 15 i hela landet. Jag brukar köra teknik pass med dom i bland och i kväll var det dags igen. Deras handleder var inte de bästa utan dom vinner nog sina matcher på mer fysiskt och aggresivt spel än något skön spel. Så det vart ett pass med klubbteknik och flipp passningar. Dom gjorde det ändå rätt bra efter ett tag och man såg snabba resultat på många av spelarna. De kommenterade som alla andra gör nu för tiden mitt skägg som börjar bli ganska välväxt. Jag vet inte hur länge det dröjer innan det åker av, men just nu trivs jag bra i det då jag känner mig som en poet eller en trubadur.

Poetiskt eller inte så hade jag tidigare under denna kalla och blåsiga dag ett ispass med mina homeschool elever som i dag fick jobba hårt med snabba och intensiva teknik övningar. Lite konstnärligt vart det dock när jag kom på en ny övning som innehöll mycket skott. Jag gillar att skapa nytt och känner mig glad när jag kommer på något nytt som fungerar bra.

Innan det vart dags för dagens andra ispass med så hann jag med lite träning hemma och en god lunch från Chipottle som innehöll en kyckling tallrik med ris och grönsaker. Man får heller inte glömma den dagliga kaffe latten från Starbucks som i dag innehöll 2 shots Espresso. Sedan vart det bil köer för att ta sig till Laurel. Jag vart därför 10 minuter sen men som tur var kunde min assisterande tränare starta träningen utan mig. Jag avskyr att komma sent även om man har någon som backar upp dig, jag får ångest och känner mig dum och dålig.

Men passet ispasset gick ändå väldigt bra och vi passade på att träna olika "skills" som vi inte tränar på så ofta i vanliga fall men som vi verkligen behöver bli bättre på. Stoppa puckar vid sargen, rensa pucken i boxplay, ta ner puckar i luften, skydda blålinjen mm. Det var nyttigt och bra för spelarna att få nöta på dessa detaljer och förhoppningsvis ger det resultat redan i helgen då vi åker på vår första borta resa sen November. På Lördag morgon bär det av till Long Island (New York) för matcher mot Royals med båda lagen.

Efter kvällens 95 pass så stannade jag till vid Mc Donalds och handlade några cheeseburgers innan det bar av hemmåt. Nu är det dags att gå och lägga sig så man är redo för morgon dagen då det återigen står 3 ispass på schemat.

Hej då!
Fredrik Nygren

No comments: