Tuesday, January 19, 2010

Målvakts skridskor!

Som jag nämnde tidigare så började dagen med ett Power Skating ispass med 3st spelare varav 2 av dessa var målvakter som körde övningarna i overall men med sina målvaktskridskor. Jag måste ändå berömma dom då dom gjorde det väldigt bra och behärskade bådde inner och ytterskären bra. Jag hörde från en kanadensisk vän att många gånger får de bästa skridskoåkarna bli målvakter som barn och att de bör träna ute så ofta som möjligt i yngre åldrar. I Sverige får ofta de sämre skridskoåkarna bli målvakter, eller de som först tycker att det verkar roligt.

Jag vet varken vad som är rätt eller fel, men jag vet att det i alla fall inte skadar att åka mycket skridskor som målvakt då jag tror att du utvecklar ditt målvaktsspel om du lär känna dina skridskor bättre, om du tränar på ovana moment så blir dom inte så ovana den dagen de kanske dyker upp i en matchsituation.

Det vart även en bio i dag då jag äntligen fick se Avatar som alla har sagt är så bra. Det var ganska häftigt att få se den i 3d även om jag tyckte det vart lite väl suddigt många gånger. Annars var det en bra film som innehöll det mesta, även om den vart lite seg i bland.

Det rörde sig många tankar i huvudet i dag, som handlade mycket om framtiden och en viss hemlängtan. Men det blir ofta så när det inte finns så mycket att göra, då får man tid över att fundera på saker och ting.

See ya!
Fredrik Nygren

No comments: