Monday, January 11, 2010

Röda Rebels!

I morse hade vi då retur möten efter matcherna i går. 98orna började och spelade väldigt bra mot obesegrade Rockets men förlorade tyvärr med 6-2, men hade även en tredje puck inne. Aldrig kul att förlora men i dag föll laget med flaggan i topp.

97orna spelade även i dag väldigt bra men hade problem att göra mål. Trots det ledde vi med 2-1 med 6 minuter kvar, men ett mentalt hjärnsläpp drabbade laget sista minuterna och vi tappade vår ledning och förlorade med 3-2. Detta var förstås inte bra för våra slutspels chanser, men det är fortfarande väldigt jämnt mellan oss Devils och Hersey som gör upp om en slutspels plats. Ni kan följa dramat under länken "Tabeller och resultat" till höger, klicka sedan på Peewee Major.

Sedan vart det en vilodag hemma där jag samlade mina krafter inför kvällens Rebels match där vi hade fått nya röda matchtröjor. Detta hjälpte oss att ta första segern på väldigt länge och vi vann med 5-4 efter ett sent vinst mål. En viktig och härlig seger där jag svarade för 2 av målen.

Innan matchen var jag och hälsade på min lagkamrat Pontus och hans familj i Great Falls där vi åt Lasagne till middag. Pontus som också är svensk är usprungligen från Göteborg men har bott här i drygt 17 år.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: