Thursday, January 14, 2010

Dagen före!

Hur många av er brukar ställa väckar klockan lite tidigare än vad ni behöver stiga upp så att ni sedan kan trycka på Snooze knappen så att ni får somna om i 10 extra minuter? Jag gör i alla fall det varje gång och det är väldigt skönt att få somna om de där extra minuterna som ofta känns som en timme. I dag ställde jag klockan på 08.45 för att sedan stiga upp 09.00, jo jag vet att det är jätte sent för alla er som måste gå upp vid 06.00, men jag jobbar ju på kvällarna i stället för på dagarna.

I dag jobbade jag dock på dagen också då jag hade ett ispass med mina homeschool elever som i dag fick en ny spelare, Kris som är målvakt. Detta var väldigt uppskattat av utespelarna som helt plötsligt gjorde övningarna med en helt ny energi och glöd. Det vart därför mycket skott träning, direktskott, skottfinter, skott i skäret mm. Det såg bra ut och det vart ett lyckat ispass som avslutades med en straff tävling.


Efter passet åkte jag hem för att planera lite inför kvällens ispass med 98ornra och morgondagens match mot Little Caps med 97 laget. Jag passade även på att träna lite själv också med mitt dagliga träningsschema. Matchen i morgon blir riktigt spännande och äntligen är hela laget friskt och redo för spel, detta är första gången sen i slutet av Oktober som jag har tillgång till hela truppen.


I kväll hade som sagt 98orna träning och vi körde ett rent teknikpass som vanligt på Onsdagar där vi började med smålagsspel som uppvärmning. Sedan delade jag upp laget i 3 grupper som jobbade i varsin zon. I den första zonen fortsatte smålagsspelet 2-2 med mycket passningar, i mittzonen jobbade vi med klubteknik och i tredje zonen skridskoåkning med puckföring. Efter dessa stationer vart det mer klubbteknink på schemat. Det finns så många härliga individer i detta lag som sprider glädje runt omkring sig. Lagkaptenen Sean har börjat heja på alla genom att säga "Hockey Wow Wow" och "Go Team Hockey", och tro mig det låter helt underbart när han åker runt på isen och säger det. Många av spelarna vill även tävla hela tiden och i dag trodde jag att de skulle vara svårt att tävla för dem på de 2 teknikövningarna, men dom hittade snabbt olika sätt att mäta sina krafter mot varandra på ett positivt sätt.


Jag fick även många julklappar och försenade presenter av 98orna, små roliga saker som svenska pepparkakor och present kort på Starbucks. Men av en familj fick jag 2 VIP biljetter till en Caps match i Mars. Dessa biljetter är precis vid glaset på första raden och är väldigt eftertraktade. Jag bjöd med sonen som jag fick biljetterna av, så vi kommer att gå tillsammans och förhoppningvis kan jag ordna så att han får träffa Bäckis efter matchen.


I morgon ska jag ladda inför 97 derbyt Team Maryland-Little Caps med en High School träning efter lunch för att sedan bege mig av till Kettler där matchen spelas.


Hockey Wow Wow!
Fredrik Nygren

2 comments:

Fredrik said...

Var du på peace and love i borlänge och i så fall åt du på mcdonalds på torsdagen iförd en liverpooltröja med ditt efternamn på ryggen?

Fredrik Nygren said...

Nej ingen Liverpool tröja inte!Jag håller ju på West Ham!